Egy tiltott témáról,őszintén

Igazán misztikus cím,ugye? Ahány ember,annyi féle tipp a mai témámmal kapcsolatban. Na,de ácsi! Még mielőtt megtudnátok,miről is fogok ma ,hadd kérjek bocsánatot a tegnapi előtti írásom miatt. Nagyon fáradt voltam és szétszórt, valószínűleg egy hülye nyafogás jött le nektek, pedig most tényleg benne vagyok a pácban,jócskán. De nem baj,nem adom fel,miért tenném? Nehezén túl vagyok,mostmár jönnek az eredmények, a dícséretek, az önbizalom,na,meg a jó idő is!(:
Na,és akkor lássuk,mit is hoztam nektek! Már régóta szerettem volna erről beszélni,de sose találtam rá az alkalomra. A való életben meg főleg nem, így erről a dologról csak egy régi ismerősöm tud, de ő is csak véletlenül. Szerintem a szemfülesebbek már sejthetik is. Azért érzem magam most úgy,hogy képes leszek összeszedetten beszélni erről,mert az elmúlt napokban,mintha 2017 tavaszát írnánk ismét. Az emlékek visszatérnek,mintha ismét a régi,vékony lány lennék(persze ez nem igaz,ő már rég elveszett). Tehát ma bemutatom nektek a még életben maradt étkezési naplóimat.

Az első változatot irónikus módon egy muffinos füzetbe kezdtem el. De nem is igazán a borító a lényeg,hanem az,hogy nem is olyan régen abba a noteszbe már írtam dolgokat:mégpedig egy nagyreményű mesémet. És miközben írom ezeket a sorokat,rájövök,hogy az étkezési zavar vette el az írástól a kedvem. Az anorexia kiújulásától fogva nem vettem elő az irományaimat. Mert azok a régi, vidám, gondtalan énemet raktározzák. Őszintén,én már nem akarok az a kislány lenni,mert kamaszodom, érettebben gondolkodom és felelősségteljesebb döntéseket hozok,de az írás,na az hiányzik. Na,de vissza a naplóhoz: ugyan az éheztetést január harmadikától kezdtem, mint egy mániákus, de a leírást csak 24-től. Addig érnie kellett a net által fülembe ültetett bogárnak. És akkor most jött el a pillanat,hogy felszólítsam minden olvasómat, NE próbálják ki az alább olvasható ,,étrendeket":
Reggeli:Coop mogyorós műzli, 25g
              Tej, 50ml
Igen,ennyi,nem csal a szemetek. Eleinte zabpehellyel és aszalt szilvával próbálkoztam,de az nem jött be. Úgyhogy átváltottam a csupa cukros granolára,és rögtön a kedvencemmé vált.
Tízórai:narancs,150g
Hiába gyűlöltem a narancsot, kis darabokra vágva, szenvedő arccal minden nap elfogyasztottam,pontba 10 órakor:vagyis csak hétköznap,a látszat kedvéért,otthon örültem,hogy nem kell.
Ebéd: párolt csirkemell,100g
            Párolt rizs, 100g
Na,ez még egy jobb nap. Egészséges, van benne elég kalória, és fehérjét is tartalmaz. Ja,csak ilyen sajnos nem gyakran fordult elő.
Vacsora: rántott halfilé, 100g
                 Kaliforniai paprika, 100g
A piros paprika iránti imádatom ebben az időszakban alakult ki,és ez a vacsora is inkább egy luxusnak számított nálam.
Ez összesen: 675 kcal és 82,5 g szénhidrát. Ja, a szénhidrát még tök jó lenne,ha normális forrásokból lett volna,de legalább dupla ennyi kalóriával.
Aztán a 25-e még egy kicsit jobb napnak minősült.
Reggeli:magvas kifli,60g
              Csirkemell sonka, 6db
               Tea, 1 dl
Akkoriban kaptam rá a sonkára is,előtt utáltam,a magvas kifliről nem beszélve. A teáról is érdemes beszélni:itt még ittam,de később,amikor megtudtam,hogy cukros és mézes,tiltólistára tettem.
Tízórai:tipikus narancs
Ebéd:cukormentes műzli,35 g
Na,ez érdekes,mert semmiféle cukormentes felirattal ellátott termék nem maradt meg a fejemben. Maximum annyi dereng,hogy azt HITTEM róla,persze naívan
Vacsora:magvas kifli, 60g
               Omlett, 150 g
Még ez is tűrhető,mert tartalmaz fehérjét, de sajna nem sokat,és hiába szerettem a tojást, egy idő után kiiktattam a zsírja miatt.
Összesen: 92,92 g szénhidrát, 902,5 kcal
Na,kezdünk ám feljebb menetelni,mintha észbe kaptam volna. Vagy mégsem,mert a lap alján az alábbi olvasható:
Megjegyzés: lehetne egy kicsit kevesebb is,de elfogadható
Hát persze...
Lapozzunk tovább a sötétség tengerében, és máris az alábbi napon találjul magunkat:
Reggeli:tipikus granola
Tízórai: koktélparadicsom, 200g
Noha én nem koktélra,hanem simára emlékszem,de nem baj,elfogadjuk,hogy egy kisebb doboznyi paradicsomot betoltam
Ebéd:rántott csirkemell, 150g
           Rozskenyér,25 g
           Ketchup
Ez a tipikus E betűs,fehérlisztet is tartalmazó kenyér, a silány minőségű,gyorsfagyasztott,panírozott műhús, és a csupacukor kezchup összeállítása
Vacsora: 25 g földimogyoró
A ,,tökéletes"vacsora,hisz szénhidrátmentes, csak azzal nem számoltam,hogy mennyi zsírt tartalmaz.
Összesen: 64 g szénhidrát, 648 kcal
Megjegyzés: visszautasítottam az arangyaluskát és a pizzát(:
Hát igen: az első kísértésnél bezabáltam,de utána olyan szinten felerősödött bennem az anorexia, hogy már könnyen mondtam nemet az édességekre. Persze azért a fantáziámat piszkálta.
Na,és akkor most lássuk egy hétvégémet:
Reggeli:aktívia joghurt,125g
Ekkor kezdtem el a Danone aktívia termékeit fogyasztani. Ezelőtt csak a pudingszerű epreset,és a tipikus gyümölcsjoghurtokat fogyasztottam a Danone felirat alatt. Aztán gondoltam egyet,és elkezdtem azt hinni,hogy az aktívia jobb,mint a nemaktívia. Egy gyártó, az íze is ugyanaz, hát a silány minőségről(gondolok cukorra,színezékre,mert egyébként tényleg finom,sajnos)nem is beszélve. De nem baj,én fejembe vettem, a gyümölcsös aktívia a legegészségesebb. A francokat. Minden hétvégén ez volt a reggeli.
Tízórai:tea, 2 dl
Igen,itt még megittam,bár ez is csak a látszat kedvéért volt.
Ebéd:300g paradicsomleves
Hát igen...akkoriban még ettem leveseket,szintén az összetevőktől függetlenül,de azért egyesek már ekkor tiltólistán voltak a magas szénhidráttartalom miatt:például a bableves(és ennek szerepe lesz később), és a paradicsom leves is,de mivel az a kedvencem, megengedtem magamnak,csodával határos módon
          Grillezett csirkemell, 200g
           Grillezett paradicsom, 25 g
          Grillezett krumpli, 100g
           Grillezett répa, 25g
Azzal persze nem számoltam,hogy ezek tocsogtak a zsírban(mert a szüleim mindig jó zsírosan,sörrel készítik)
Vacsora:narancs
Ez az esti gyümölcsözés nálam ritkaságnak számított.
Összesen: 93,5 g szénhidrát, 685 kcal
Azért kemény,hogy jelenleg is ennyi szénhidrátot viszek be,de dupla ennyi kalóriával
Megjegyzés: sikerült kikerülnöm a süteményt, apa végül nem kérdezte meg,milyet kérek(:
Na,ehhez kell magyarázat. A gyerekkori anorexia egyik jele a tanulmányi eredmény romlása. Rám ez nem volt jellemző,sőt: egyre erősebben tanultam. Mondjuk volt is mit felhasználnia az agyamnak, a kevés kalóriához képest ,,rengeteg"szénhidrátot ettem(vicces,hogy amúgy azt hittem,szénhidrátszegény diétán vagyok,és minden oké). A félévim kitűnő lett,úgyhogy apa azt mondta,elvisz cukrászdába. Én ezen több hétig aggódtam,aztán olyan boldog voltam,amikor ráfelejtett.
Haladjunk is tovább,már február elsején járunk,amikor érdekes feljegyzéseket olvashatunk:
Reggeli: tipikus műzli
Tízórai:tipikus narancs
Ebéd:ketchupos csirkecomb, 130g
Ekkor már nem fogyasztottam rizst.
Vacsora:puffasztott rizsszelet,2 db
               Csirkemell sonka,4 db
Én sokáig utáltam ezt a puffasztott valamit,de utána eléggé rákaptam.
Összesen: 55,88g szénhidrát, 499,4 kcalC:
Na,hát itt már látszik, hogy elegem lett a ,,sok"kalóriából,és lecsökkentettem.
Sport: 20db hasizom, 5 mp biciklizés
Olyannyira,hogy még sportolni is elkezdtem. Ez nem olyan sok,de majd meglátjátok,később mennyire rákaptam.
Már a hét végénél tartunk,amikor a barátnőm átjött,és érdekes dolgok történtek.
Reggeli: 150g alma
Na,ez is ritkaság volt,almát havi egyszer ettem, mivel szénhidrátos bombának tartottam.
Ebéd: 300g tojásleves
           200g pulykaszárny
           200g koktélparadicsom
Uzsonna:2 puszedli
Hoppá...ezt lehet,hogy meséltem már nektek: ekkor voltam 45 kg,és a siker miatt olyan boldog lettem,hogy benyomtam 2 puszedlit. Én ezt leírtam a füzetembe, csupa szomorú smileval,de a füzet az asztalon maradt,és a barátnőm az alábbit írta bele:nem baj! Én pedig erősen lesatíroztam
Vacsora: 25g földimogyoró
Összesen:77,63 g szénhidrát, 802 kcal
Na,hát eléggé dühös lettem a végeredményre. Aztán este rosszul lettem,lement a vércukrom,így dzsemes kenyérrel tömtek meg. Persze ezt is csak onnan tudom,mert szomorúan dokumentáltam a papírra.
A sok egyoldalú napok után végre találtam egy fontos eseményt, tizedikét,ugyanis ekkor volt a balett verseny.
Reggeli:mézes fahéjas zabkása
Tízórai:műzliszelet
Emlékszem, egy táncos társamtól kaptam egy Smartiest, mivel ő nem szereti,én meg akaratlanul felkiáltottam,hogy imádom. Egészen áprilisig tartogattam,majd egy BEDes rohamomnál felzabáltam 1 perc alatt.
Ebéd:magvas kifli,60g
         Vaj
         Sajtos párizsi,2 db
A sajtos párizsi gyerekkorom kedvenc felvágottja volt,aztán amikor elköltöztünk,nem volt olyan bolt,ahol olyan ízűt lehetett kapni. Pár nappal ezelőtt orvoshoz vittek,mert megfáztam(nahát),és a rendelő közelében levő kisboltban végre visszataláltam arra a márkára. Így jutottam hozzá, és a csirkemelles korszakot felváltotta a sajtos párizsis éra. Egyébként arra is emlékszem,hogy csak azért vettem elő az ebédem délben,mert az öltözőben már idegesítettek az ,,egyél már,elfogysz"beszólások,meg az,hogy mindenki nasizik.
Vacsora:magvas kifli, 30g
               Paradicsomos halkonzerv, 50g
Áh,halkonzerv...igen,azt is abban az időben szerettem meg a legjobban,később heti egyszer ettem. Imádtam. Ma már tudom,hogy tele van a püréje cukorral és tartósítószerrel):
Összesen:76,4 g szénhidrát, 625 kcal
Igen,na dzsemes este után muszály volt felemelnem erre a szintre,két napig bírtam ötszázzal.
Megjegyzés: ettem 1 ostyát): de nem ettem cukorkát, Balatont,muffint
Ez az ostya is visszatérő az én életemben(ugye a szilveszter éjszaka) A többit pedig azért írtam,mert kínálgattak vele.
A  tizenhatodika is érdekes,megemlítésre szorul.
Reggeli:puffasztott búzaszelet, 2 db
              Csirkemell sonka, 4db
Azt olvastam a neten,hogy a rizsszelet nem egészséges, mert fehér rizsből készül,helyette együnk búzaszeletet(agyrém)
Ebéd:a balettos napon fogyasztott kifli
Uzsonna:alma, 125 g(nagyon éhes voltam,gondolom...)
Vacsora:műzliszelet, 20g
Az esti műzliszelet ezután folyamatos volt.
Összesen:71,72 g szénhidrát, 397,1 kcal(:
Na,képzelhetitek,milyen boldog voltam. Végre kibírtam egy négyszáz kalóriás napot. Bár a szénhidrátra berágtam.
Megjegyzés: nem ettem mignont és az almalevet is visszautasítottam.
Áhhá, mostmár emlékszem: ez a farsangi nap volt. Tisztán emlékszem mostmár. Egy fekete ruhában voltam,amiben látszódott,hogy nincs seggem,se mellem,és a hajam is konytba volt,úgyhogy fakó arcom is fénylett. De én csinosnak éreztem magam,emelt fővel sétáltam a magas sarkúmban.
A hétvége se volt semmi, tizennyolcadikánál tartunk.
Reggeli: tipikus magvas kifli
Ebéd: meggyleves, fél adag
           Csirkenuggets, 100g
           Koktélparadicsom,50g
Na, hát igen:a meggyleves tiltólistámon volt,és ekkoriban ,,jöttem rá", milyen ,,szénhidrátdús"a koktélparadicsom.(aztán jött a rántott hús mentes mániám is,ne aggódjatok)
Vacsora:aktívia
Orthorexiára utaló jelek is jelentek meg: mérges voltam,amiért nem tudok aktíviát reggelizni,és szénhidrátdús kiflit kellett ennem.
Összesen: 83,79 g szénhidrát, 685 kcal
Megjegyzés:Hülye meggyleves!!!! De nem ettem barátfülét és piskótát:D
Ettől a naptól kezdve a szüleim sokszor erőszakoltak rám kajákat. Sírva ettem meg a fél tányérnyi meggylevest. Az utóbbi kettő nasit pedig könnű volt elutasítani,mert a mai napig nem szeretem őket.
Az elkövetkezendő napokban szinte ugyanazokat ettem,semmi extra, a 400,500,és 600kcalos napok sorra váltogatták egymást, a szénhidrát is ingadozott. Aztán egy érdekes étel is felkerült a listára:
Reggeli: tipikus búzaszelet
Ebéd: húsleves
           Rántott sertésszelet, 70g
           Kukorica,50g
Vacsora:125 g saláta
Nem,nem hagytam ki semmit. Egyre kevesebbet ettem,és ezt a salátát se tudom hova tenni. Márcsak azért is,mert telecukroztam. Ez volt a vacsora. A mai napig a fülemben cseng a szüleimmel folytatott vita,hogy ez nem vacsora,én pedig mondtam,hogy laktató.
Összesen:41,28g szénhidrát, 427,1 kcal
Na,várjunk csak!!! 41 g ch...ez azért eléggé ijesztő,mert minden határon túl megy. Ha szeretném elkezdeni a szénhidrát hintáztatást,akkor se süllyednék 50 g alá!(50gos napok a pihenőnap és a hétvége) De én ezen a napon sportoltam is,mégpedig már 168 db hasizmot és 120mp biciklizést végeztem!!!
Másnap kirándulni mentünk,és ijesztő a mennyiség:
Reggeli:mézes zabkása
Ebéd:rántott csirkemell,70g
          Sült hekk,100g
Emlékszem, az eladó is megjegyezte,milyen sovány vagyok,pedig vastag kabát volt rajtam.
Vacsora:műzliszelet,45 g
A műzliszeletet nem akartam megenni, mert csupa szénhidrát volt,de annyira megkívántam,hogy elnyammogtam végül. A szüleim viszont egy hosszast vitáztak az evészetemről.
Összesen:64,93 g szénhidrát, 591 kcal
Így nem is olyan ,,drasztikus",volt rosszabb,de látni,hogy az oldal még feléig sincs írva, milyen kevés sor van kitöltve étellel...ijesztő

A füzet ezután betelt,úgyhogy egy lovas füzetbe kezdtem bele. A tipikus ételek váltogatták egymást,egyszer kétszer jelent meg egy-egy változtatás: paradicsom olívabogyóval, tonhalkonzerv, rántott sajt. Az előbbi például már a narancsot váltotta ki,mivel kevesebb szénhidrátot tartalmazott. Az utolsó nap március tizennegyedike, befejezetlen. Az anorexia vége. Mert másnaptól egy új korszak kezdődött. De arról később számolok be.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Dolgok, amiket egészen biztosan meg fogsz érteni,ha neked is csapott a vállad

Hogy jól vagyok-e? Mondhatni...